2. Camaro paaudze

2nd_camaroLai arī otrās paaudzes Camaro nenokļuva pārdošanā līdz 1970. gada februārim, otrās paaudzes Camaro bija tik par veiksmīgs, kā Firebird un nepārtrauca ražot modeli visus 12 gadus. 2. paaudzes Camaro vizuālo tēlu iespaidoja Ferrari, tā bija lielāka un smagāka, kā 1. paaudze un vairs netika piedāvāts kabrioleta modelis. Ejot gadiem un pieaugot valdības spiedienam uz autoražotājiem, Camaro zaudēja lielu daļu no jaudas.

Lai arī Camaro joprojām bija bāzēts uz Nova modeļa, jaunais Camaro bija veidots līdzīgi, kā iepriekšējiem modeļiem – ar monobloka struktūru ar priekšējo pusrāmi, atsperlāgām aizmugurē un plauktiem priekšpusē. Plaukti bija jauna dizaina un stūres gliemezis pārvietots no priekšējo pusasu mugurpuses uz priekšpusi. Pārējās piekares detaļas bija līdzīgas vai vienādas.

Arī zem pārsega nenotika lielas pārmaiņas. 155 hp 250 cu in sešinieks bija Camaro bāzes dzinējs, kam sekoja tautā sauktais “kāda gan starpība” (who-cares) 200 hp 307 cu in dzinējs, mīlīgākais no visiem V8. 327 cu in dzinēju sekmīgi aizvietoja 250 hp, 2 kameru 350 cu in dzinējs. Ja tika pasūtīta SS paka, tad komplektā nāca 350 cu in ar 4 kameru karburatoru un palielinātu kompresiju, lai sasniegtu 300 hp. Ja ar to bija par maz, tad bez SS pamatkomplektācijas bija iespējams par papildus samaksu iegūt 350-375 hp 396 cu in big-block V8.

Tāpat kā iepriekš, arī varēja pasūtīt Rally Sport (RS) vai Super Sport (SS) aprīkojumu vai abus kopā. RS paka ietvēra unikālu izskatu priekšai ar sadalīto buferi un centra resti, kas bija “ietīta” gumijā. Savukārt SS paka bija aprīkota ar paaugstinātas izturības piekari un SS emblēmām.

Arī 1970 1/2 Camaro modelis-zvaigzne bija Z/28, kas bija aprīkots ar 360 hp augstas kompresijas “LT-1” 350 cu in dzinēju. Pretēji 302, kuram patika augsti apgriezieni, kas bija lietots iepriekšējā Z/28, LT-1 bija viegli kustošs ikdienas satiksmē, tajā pašā laikā arī varēja griezties ar augstiem apgriezieniem un bija pieejams arī ar automātisko kārbu. 

Tomēr LT-1 slavas dienas bija īsas – tikai tajā gadā. Pieaugošās valdības sankcijas pret izmešiem piespieda GM samazināt kompresiju ’71 modelim visiem dzinējiem, kā arī pielāgoja neto jaudas rādījumus kopā ar bruto. Līdz ’72 visiem dzinējiem bija tikai neto. 250 cu in rindas sešiniekam, jauda nokrita no 155 bruto uz 110 neto hp. LT-1 dzinējam kritums bija 30 hp t.i., uz 330 hp bruto un 275 hp neto. Ja neskaita dzinējus, tad ’71 modelis īpaši neatšķīrās no 70 1/2 modeļa – augstie spaiņu beņķi bija jaunums un aizmugurējais spoileris uz Z/28 bija sadalīts 3 lielās daļās.

’72 modelis mainījās galvenokārt dzinēja ziņā – turpinājās hp apspiešana. LT-1 varēja knapi “izspiest” 255 hp (neto), bet visrobustākās big-block (joprojām saukts par 396, kaut reāli bija 402) attīstīja tikai 240 hp.

’73 modelim tika nedaudz izmainīti buferi, kā arī turpinājās hp samazināšana, kur rindas sešinieks spēja attīstīt tikai 100 hp neto un L82 dzinējam tie bija tikai 245 hp. Big-block dzinēji tika izņemti no opciju saraksta. SS paku aizstāja “Type-LT” modelis, kas vairāk bija kā luksusa paka.

’74 modelis nāca ar jaunu biezu alumīnija buferu pāri, kuri tika veidoti atbilstoši drošības regulām. Vienīgais pieejamais restes veids, jo RS reste tika izņemta no opcijām, bija veidota pēc lāpstas formas un aizmugurējās lampas bija iegremdētas spārnos.  

1975. gads daudzus šokēja, jo GM izņēma no apgrozības Z/28 modeli ar visiem dzinēja piedāvājumiem, atstājot tikai 3 ar katalizatoru aprīkotus dzinējus – 250 cu in rindinieku ar 105 hp, 2 kameru 350 V8 ar 145 hp un 4 kameru 350 V8 ar 155 hp. Vizuāli atšķirība bija atrodama aizmugurējā stiklā, kas bija iegremdēts aizmugurējos statņos. Arī RS paka bija ar svaigu elpu – 2 toņu krāsu un strīpas.

Bez īpaša iemesla ’75 modelim bija laba pārdošana, tāpēc tika veiktas nelielas izmaiņas ’76 modelim ar cerību panākt vēl lielāku pārdošanu. Type-LT modelim standartā tika uzstādīts alumīnija panelis tieši starp aizmugurējām lampām, pastiprinātājbremzes bija standartā un kā jauna opcija bija kruīzkontrole. 2 kameru 350 V8 tika aizstāts ar 2 kameru 305 V8, kas spēja attīstīt 140 hp, kamēr 350 V8 dzinējam bija “manāms” jaudas pieeaugums uz 165 hp.

’77 modelis atkal piedzīvoja nelielas izmaiņas, dažādu ātrumu logu birstītes? – gada vidū par pārsteigumu atkal parādījās Z/28 modelis, koncentrācija bija uz vizuālo tēlu un vadāmību. Lai arī ’77 modelis nebija dižens, tomēr pirmo reizi pārdošanas vēsturē Camaro (198,755) apsteidza Mustang (161,654) pārdošanas ciparus.

“Spēlējoties ar nelielu uguni” GM ’78 modelim izmainīja priekšu, pieliekot lielu buferi zem plastmasas daļām. Kopā tika piedāvāti 5 modeļi (sport coupe, Rally Sport, Type-LT, Type-LT Rally Sport and Z/28), kā jauna opcija tika piedāvāta caurspīdīgs t-top jumts. Pilnais Z/28 vizuālais “disko” tēls ar priekšējo spārnu ventilācijas caurumiem un neīsto motora scoopu, bija aprīkots ar atjaunotu 350 V8 dzinēju, kas tagad spēja attīstīt 185 hp.

’79 modelim notika nosaukumu maiņa un Type-LT aizstāja ar jaunu moldingu modeli Berlinetta – dzinēji nemainījās, lai arī nedaudz samazinājās to veiktspēja. (Z/28 hp samazinājās līdz 175 hp 49 štatos). Vislielākās izmaiņas piedzīvoja instrumentu panelis – ar mūsdienīgākiem instrumentiem un to izvietojumu. Šajā gadā Chevy izdevās rekordliels pārdošanas skaits 282,571 modeļi, ko tam vairs neizdevās nekad pārspēt.

Lai uzlabotu degvielas ekonomiju Chevy veica labojumus dzinēju līnijā ’80 modeļiem, pārējo mašīnu atstājot kā iepriekš. Jauns 115 hp 229 cu in V6 (burtiski small-block V8, tikai ar nozāģētiem 2 cilindriem) vai priekš Kalifornijas 110 hp 231 cu in V6 dzinējs, kuri aizvietoja rindas sešinieku un jauns 267 cu in 2 kameru small-block V8 ar 120 hp. Uz pozitīvās nots, Z/28 350 V8 ieguva nelielu jaudas pieaugumu un spēja attīstīt 190 hp, izņemot Kalifornijas autobraucējus, kuri dabūja tikai 305 cu in 155hp dzinējus ar galvenokārt 3 pakāpju automātisko kārbu. Ņemot vērā degvielas krīzi Camaro pārdošanas skaitļi nokritās līdz 152,005.

Šī novecojusī platforma noveda Camaro pie ’81 modeļa. Ar jaunu PCM, visi piedāvātie dzinēji tika atzīti visos 50 štatos, bet Z/28 dzinējs jau atkal piedzīvoja jaudas kritumu un norkitās līdz 175 hp. RS modelis atkal tika izņemts no piedāvājumu klāsta, tādā veidā bija pieejami 3 bāzes modeļi – base sport coupe, Berlinetta and Z/28.

Tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.