OBD II – shēma un kļūdu kodi

Gadās, ka auto ir grūti iedarbināt vai braucot mašīnai uz paneļa iedegas dzeltena lampiņa “Check Engine Soon”. Šī lampiņa mēdz iedegties, lai pabrīdinātu, ka tuvojas eļļas maiņas laiks vai nestrādā kāda no automašīnas komponentēm.

Šajā rakstā ir apkopoti populārākie universālie kļūdu kodi, protams, ne visi kodi der visām mašīnām, jo katrs ražotājs iziet uz ekonomikas pamatlikumiem un nedaudz pamainot kodu, piespiež citus iegādāties to veidotos kļūdu nolasīšanas rīkus vai grāmatas ar kļūdu kodu aprakstiem.

OBD – II (on-board diagnostics) tiek uzstādīts visām automašīnām no 1996. gada, lai arī atsevišķi ražotāji atzīst, ka tie ir uzstādījuši OBD – II tipa savienojumus (štekerus) arī ātrāk, tomēr tie neatbilst ISO standartiem, tāpēc tos nevar nolasīt ar universālajiem OBD – II lasītājiem.

Ierastais OBD – II kontakts, kas sastopams amerikāņu auto ir šāds:

car_obd2 obdii

Protokolu nosaukumi atsevišķām markām:

  • SAE J1850 VPW – Lietots GM un vieglajiem pikapiem;
  • SAE J1850 PWM – Lietots FORD;
  • ISO 9141-2 – Lietots Chrysler, visām Eiropas un lielākajai daļai Āzijas auto markās;
  • ISO 14230 KWP2000 (Keyword Protocol 2000) – Saziņa ar sērijas līniju. Daudzi ISO9141-2 ražotāji ir pārgājuši uz šo protokolu.

CAN BUS
ISO 15765 CAN – Controller Area Network (Apgabala tīklu kontrolieris) ir jauns protokols, ko izmanto, lai novērstu neskaidrību pašreizējos protokolus. Visām automašīnām, kas pārdotas ASV pēc 2008. gada šis protokols būs kā obligāta prasība.

Kontaktadatu (Pin) kopsavilkums
Pin 2 – J1850 Bus+
Pin 4 – Korpusa zemējums –
Pin 5 – Signāla zemējums –
Pin 6 – CAN Augstais režīms (High)(J-2284)
Pin 7 – ISO 9141-2 K līnija
Pin 10 – J1850 Bus
Pin 14 – CAN Zemais režīms (Low)(J-2284)
Pin 15 – ISO 9141-2 L līnija
Pin 16 – Akumulatora pluss +

Kļūdas kodu formulējums/formula
Pirmais kļūdas burts norāda, kura automašīnas daļa kļūdu ir radījusi:
P – Ritošā/dzinēja daļa;
B – Korpuss;
C – Šasija;
U – Saziņa/vadi;

Nākošais simbols var būt 0 vai 1, 2, 3:
0 Standarta (SAE) OBD kods
1,2,3 Ražotāja specifisks kods

Tālāk:

1 – Emisijas pārvaldība (gaiss un degviela)
2 – Inžektoru un gaisa mērījumu loks
3 – Aizdedzes sistēmas un cilindru “izšaušanas” noteikšana
4 – Papildu emisijas/izmešu kontrole
5 – Automašīnas ātruma un brīvgaitas kontroles sistēma
6 – Vadības bloka izvades signālu loks
7,8 – Ar ātrumkārbu saistītas kļūdas
0,9 – SAE rezervētie

Pēdējie divi mainīgie simboli ir saistīti ar katru konkrēto problēmu un atsevišķi neko nenozīmē.

Piemēram:
P 0 1 7 0
1 2 3 4 5

1. simbols

P -Ritošā/dzinēja daļa;
B – Korpuss;
C – Šasija;

2. simbols
0 = Standarta
1 = Ražotāja specifisks kods

3. simbols
1 – Degvielas un gaisa mērījumi
2 – Inžektoru un gaisa mērījumu loks
3 – Aizdedzes sistēmas un cilindru “izšaušanas” noteikšana
4 – Papildu emisijas/izmešu kontrole
5 – Automašīnas ātruma un brīvgaitas kontroles sistēma
6 – Vadības bloka izvades signālu loks
7,8,9 – Ar ātrumkārbu saistītas kļūdas

Bookmark the permalink.

Comments are closed.