1. Camaro paaudze

1st_camaroPirmās paaudzes Chevrolet Camaro pie Chevrolet dīleriem parādījās 1966. gada septembrī. Šis ’66 eksemplārs bija paraugs tai mašīnai, kādu klientiem bija iespēja pasūtīt sākot ar ’67, šis modelis bija jaunums GM klāstā, pakaļējās piedziņas auto, kas veidots uz jaunas F-body platformas un bija pieejams, kā 2 durvju kupeja (bez B jeb centrālā statņa) ar 2+2 sēdvietām vai kā kabriolets. Abiem modeļiem bija iespēja izvēlēties 6 cilindru vai V8 tipa dzinējus. 

Camaro standarta aprīkojumā ietilpa vai 230 cu in (3.8L) rindas-6 cilindru dzinējs, kas attīstīja 140 hp (104 kW) vai 327 cu in (5.4 L) V8 dzinējs, kuru vēlāk aizstāja ar 307 cu in (5.0 L) dzinēju. Visi dzinēji bija sajūgti ar 3 pakāpju manuālo kārbu. 1967. gadā Camaro bija pieejami 8 dažādi dzinēji, 1968 jau 10, bet 1969 jau 12 dažādi dzinēji. Kā papildus opciju varēja izvēlēties “Powerglide” 2 pakāpju automātisko kārbu. 3 pakāpju “Turbo Hydra-Matic 350” automātiskā kārba kļuva pieejama sākot ar 1969. gadu. Lielākā 3 pakāpju automātiskā kārba Turbo 400 bija pieejama tikai kā papildus aprīkojums SS396 modeļiem, tāpat kā 4 pakāpju manuālā kārba.

Visus 3 gadus bija pieejamas dažādas aprīkojuma komplektācijas, bez galvenajām pamatkomplektācijām:

RS – vizuālās komplektācijas paka, kas sevī iekļāva paslēptas priekšējās gaismas, izmainītas pakaļējās lampas, ar atpakaļgaitas lampām zem bufera, RS emblēmām un paspilgtinātu ārējo apdari. Šī paka bija pieejama visiem modeļiem.

SS – veiktspējas paka, kas sevī iekļāva 350 cu in vai 396 cu in V8 dzinēju un piekares uzlabojumus labākai vadāmībai paaugstinātai jaudai. SS bija aprīkots ar nefunkcionējošām gaisa nāsīm uz pārsega, speciālu strīpojumu un SS emblēmām.

Z/28 – veiktspējas paka tika izveidota (ar nāktones uzlabojumiem), lai varētu sacensties SCCA Trans-Am sērijās. Paka ietvēra monolīta pacēlāju (solid-lifters) 302 V8 dzinēju, 4 pakāpju ātrumkārbu, disku bremzes ar pastiprinātāju un 2 paltas strīpas pāri motora pārsegam un bagāžniekam.

GM galvenais mērķis piedāvājot tik daudz paketes bija nopelnīt aizpildot “tukšumus” Camaro modeļiem t.i., lai Camaro izvēlētos gan salīdzinoši mierīgi un gaumīgi braucošie, kuri varētu izvēlēties tīru un vienkāršu 6 cilindru dzinēju, līdz pat trakiem auto fanātiem, kuriem piedāvāja standarta un uzlabotos V8.

Gandrīz visi 67-69 gada Camaro tika uzbūvēti 2 ASV ražotnēs: Norwood, Ohio un Van Nuys, Kalifornijā. Tomēr bija arī vēl 5 citas ražotnes, kurās saražoja konkrētam reģionam paredzētos modeļus – Filipīnu salās, Beļģijā, Šveicē, Venecuēlā un Peru.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.