GM kopienai ir daudzi populāri dzinēji, kā LT un LS paaudzes dzinēji un netik populāri dzinēji, kā rindas 6 cilindru motors, kas nāca pirmajās Firebird un Camaro paaudzēs, kā arī citos auto. Šajā rakstā apskatīsim top 10 GM dzinējus, kas iekļuvuši vēsturē, kā sportam pielāgotie dzinēji.
1. 409 V-8 – pirmstecis slavenajai Chevy Big Block ģimenei. 409 dzinēja debija bija 1961. gadā, kad Chevrolet to prezentēja un tas ātri ieguva uzticību auto sportistu vidū ar savu lielo griezes momentu un augstajiem zirgspēkiem. Pamata dzinējs no rūpnīcas nāca ar 409 HP, kas padarīja to par īstu “spridzekli” NHRA populārajā Stock un Super stock dragreisā klasēs. Vairāk par NHRA klašu sadalījumu vari izlasīt NHRA mājaslapā. 409 dzinēju viegli varēja atpazīt pēc tā W veida vārstu vākiem.
2. 427 “Mystery” dzinējs – 1963. gadā NASCAR pilots Juniors Džonsons (Junior Johnson) visiem lika ieplest mutes ar savu spīdošo braucienu Daytona 500 kvalifikācijā. 427 kubikcollu dzinējs – saukts par “Mystery V-8” žurnālos, bija speciāli veidots Chevrolet paspārnē un šim dzinējam bija vairākas sastāvdaļas, kuras tagad var sastapt Big Block dzinējos standarta aprīkojumā. Šim dzinējam, kurš oficiāli tika saukts par “Mark II” V-8, bija paredzēti lieli plāni un uzlabojumi, tomēr korporatīva edikta dēļ no autosporta tika atsaukti visi GM produkti, kas pārtrauca šī dzinēja potenciālu.
3. 302 Small Block – SCCA Trans-Am autosacīkšu sērija uzplauka, kā sēnes pēc lietus vēlajos 1960-ajos un Chevroleta jaunais Camaro spētu parādīt sevi kā cienīgu konkurentu starp citām “pony” tipa mašīnām. Tomēr bija neliela problēma – nebija neviena piemērota sērijveida produkcijas dzinēja, kas atbilstu sērijas motora tilpuma limitam. Caurskatot plašo Small Block dzinēju ģimeni, inženieri izvēlējās 4 collu cilindru no 327 dzinēja un 3 collu gājienu no 283 dzinēja, lai iegūtu 302 kubikcollas. Lai padarītu to atbilstošu sērijas noteikumiem, Chevrolet to uzstādīja pielāgotam Camaro modelim ar iespēju to pasūtīt sērijveidā. Lai šo motoru iegūtu bija jāmeklē pasūtīšanas kods Z28. Tieši tā, pateicoties šim stāstam radās slavenais Camaro Z28.
4. 427 ZL1 Big-Block – Sākotnēji ražots priekš Can-Am autosacīkšu sērijas, 427 kubikcollu ZL1 dzinējam tika dota otra dzīvība, kad Chevrolet dīleris Freds Gibbs (Fred Gibb) izmantoja Chevy speciālo pasūtīšanas sistēmu arī zināmu, kā COPO, lai uzbūvētu 50 1969. gada Camaro modeļus ar specializēto, tikai no alumīnija veidoto sacīkšu dzinēju. Citi dīleri izdzirdot šo arī veica pasūtījumus, kopā pasūtot 69 ar ZL1 aprīkotus Camaro. Dzinējs turpināja arī savu sacīkšu dzīvi, piedāvājot izbaudīt visu iespējamo Big Block spēku, bet esot par vairāk nekā 45 kg mazāk, pateicoties atvieglinātajiem cilingru blokiem un galvām.
5. SB2 “Small Block 2. paaudze” NASCAR dzinējs – pārstāvot pirmo reizi, kad Chevrolet pirmo reizi radīja dzinēja paku tieši priekš NASCAR, 98. gadā debitējošais SB2 bija pavērsiena moments motosporta brendu kopienā. Šī dzinēja pamatā bija klasiskais Small Block, bet tam tika izmantotas unikālas cilindru galvas ar specifisku vārstu izvietojumu, lai panāktu jaudas uzlabojumus pie augstiem apgriezieniem un lielāku izturību, nekā standarta sērijveida galvām. Džefs Gordons (Jeff Gordon) brauca ar SB2 aprīkotu Chevy Monte Carlo sērijas čempionātā debijas gadā.
6. R07 NASCAR dzinējs – Būvēts uz veiksmīgās SB2 dzinēju programmas pamatiem, Chevrolet iepazīstināja publiku ar pilnīgi unikālu R07 sacīkšu dzinēju 2007. gadā. Izmantojot šķidrumu dinamikas skaitļošanas mākslu, lai optimizētu gaisa plūsmu pie augstiem apgriezieniem, R07 tika radīts tikai priekš NASCAR sacensībām, pilnībā atšķiroties no iepriekšējiem Small Block vai Big Block dzinēju dizainiem – lai arī “spoguļveida portu” izvietojuma cilindra galvas ir līdzīgas LS ģimenes dzinējiem. Dzinēju izmanto varī mūsdienās, to lieto NASCAR sprinta kausa braucēji, kas atzīmēja 15 uzvaras 2015. gadā un nopelnīja trīspadsmito pēc kārtas sekojošo ražotāja titulu.
7. 7.0L Corvette C6.R – kopš tika dots zaļais karogs, Corvette Racing C6.R ēra bija sākusies, ko var iezīmēt ar vienreizējiem sasniegumiem, ieskaitot 39 uzvaras GT1 klasē, čempionātos no 2005-2008. gadam, 12 viena otrai sekojošas uzvaras 2005-2006. gadā un 25 pastarpināti sekojošas uzvaras no 2007-2009. gadam. Visas šīs uzvaras bija panāktas ar uz sērijveidā ražotā 7.0L (427 kubikcollu) sacensību dzinēja bāzes. Ar dziļi elpojošajām cilindra galvām, saistot garo vēsturi Small Block izstrādē, 7.0L dzinējs pierādīja sevi, kā spēcīgu un izturīgu.
8. Chevrolet/Ilmor 2.65L Turbo V-8 – īpaša vēstures lapa Chevrolet sacensībām tika atšķirta 1986. gada CART Champ Car sērijā, kad koncerns apvienojās ar Anglijas Ilmor Engineering – pieminot Rodžeru Penski ( Roger Penske) – uz maza tilpuma, 2.65L turbo V8 dzinēja, kas drīz kļuva par autobraucēju iecienītu spēkstaciju. Tā dominēšana 1992. gadā bija nepārprotama, iegūstot 64 no 78 uzvarām, ieskaitot pēc kārtas sekojošas 6 Indianapolis 500 uzvaras.
9. Chevrolet/Ilmor 2.2L Twin-Turbo V-6 – Chevrolet atgriešanās IndyCar sacensībās notika prezentējot pavisam jaunu 2.2L twin turbo V6 dzinēju. Arī šis dzinējs, tāpat kā iepriekš minētais 2.65L Turbo V8, bija ražots sadarbojoties ar Ilmor Engineering. Tiešās iesmidzināšanas, mazā tilpuma dzinējs spēj attīstīt aptuveni 700 HP, tas palīdzēja Chevrolet braucējiem uzvarēt 10 no 16 sacensībām 2015. gadā, ieskaitot Juan Pablo Montoya’s Indy 500 uzvaru.
10. 1.6L Turbocharged I-4 – Chevy Cruze palīdzēja Chevrolet motosportam nokļūt globālajās vēstures mantojuma lapās. Pateicoties izturīgajam 1.6L turbo dzinējam, tas ir kļuvis par vadošo brendu World Touring Car Championship (WTCC) sērijās, paņemot vairāk uzvaras nekā jebkurš cits ražotājs – ieskaitot 4 pēc kārtas sekojošas bracēju čempionu uzvaras 2010-2013. periodā un 3 sekojošas ražotāja titula uzvaras 2010-2012 periodā. 1.6L turbo ir veidots uz sērijveida dzinēja, kas uzstādīts Cruze modeļiem, kas paredzēts daudziem pasaules auto tirgiem.
Galeriju var apskatīt nākošajā lapā