Pontiac Firebird #1 un #2

!Labojums! Parādās informācija par to, ka GasMonkeys jeb Fast N’ Loud raidījuma vadītāji ir safabricējuši visu stāstu par šiem Firebird modeļiem, tomēr tas nemaina faktu, ka tie ir pirmie no konveijera lentes noripojušie Firebird modeļi, nevis prototipi, kā tas tika norādīts.

Pirmie divi jebkad uzbūvētie Pontiac Firebird. Jāsaka paldies Džonam Zaharijam DeLoreanam (John Zachary DeLorean) par šo muskuļauto ēras aizsākšanu. Pats pirmais #1 uzbūvētais Firebird bija kabriolets, bet otrais #2 bija kupeja. Pēc video teiktā, beidzot varētu izbeigt strīdu par to, kurš auto, tad bija pirmais, tomēr tā gluži nav. Meklējot interneta un grāmatu dzīlēs, tika atrasta informācija par to, ka pirmais tomēr bija Camaro, tomēr.. Tomēr, lai arī Camaro tika izveidots vispirms, kas bija kā atbildes trieciens Ford Mustang izveidei un Firebird tika veidots uz F-body bāzes jau pēc pirmā Camaro prototipa izveides, Pontiac tika uzskatīts par ekskluzīvāku auto, kas arī rada šo visu burzmu. Camaro tika prezentēts 1966. gada nogalē, bet Firebird tika prezentēts 1967. gada pašā sākumā, bet abi auto bija kā 1967. gada modeļi.

Lai arī 1967. gadā Camaro tika saražoti par apmēram 200 000 mašīnām vairāk nekā Firebird, ar lielāku ievērību izcēlās Firebird. Iespējams, ka tas bija DeLoreana dēļ, kurš vēlējās Firebird ielikt vēl lielāku motoru nekā tika piedāvāts tirgū, bet viņš vēlējās Firebird pārdēvēt arī par “Banshee”.

Neņemot vērā šo faktu, Firebird ieņēma augstāku plauktiņu, jo tā interjers, iesākumā, tika veidots, lai tiktu līdzi lielajai māsai “Corvette”, tomēr vēlāk, kad Firebird tomēr nolēma atstāt ar 4 sēdvietām, tā eksterjeta kvalitāti nepasliktināja, kā arī Firebird piedāvāja nedaudz savādāku ritošo daļu un, protams, Pontiac dzinējus, rezultātā Camaro bija “tautas vāģis”, jo to varēja nopirkt gandrīz jebkurš, bet Firebird bija ekskluzīvais modelis, kuru varēj nopirkt tie, kuriem bija vairāk naudas un, kuri vēlējas lielākas ekstras. Lai gan, kuram sporta trasē ir nepieciešamas ekstras?

Bookmark the permalink.

Comments are closed.