Un šeit ir vēl viens “Bet”. Lielākā problēma ar ko saskārāmies mainot sūkni. Iepriekšējais īpašnieks bija noslinkojis un nebija ievācis informāciju par atšķirību starp mazajiem, piemēram, 3.4, 3.8 un lielajiem dzinējiem, piemēram, 5.0 un 5.7. Atšķirība ir tajā, kā tiek sadalīta degvielas padeve t.i., pienākošā caurule un atgriezeniskā caurule. Mazajiem motoriem spiediena regulators un sadalītājs atrodas pie dzinēja, kas nozīmē, ka ir viena pienākošā caurule pa kuru degviela nonāk līdz regulatoram un viena aizejošā caurule no regulatora atpakaļ uz bāku. Respektīvi pie motora ir 3 caurules – pienākošā degvielas caurule, kas ir visresnākā, tad ir divas vienāda resnuma – atgriezeniskā degvielas caurule un tvaika (vapour) atgriezeniskā caurule, kas novada tvaiku uz bāku.
Savukārt lielajiem dzinējiem šāds cauruļu izvietojums nepastāv. Lielajiem dzinējiem pie motora ir tikai 2 caurules – pienākošā degvielas caurule (resnākā), kas pienāk pie impusla slāpētāja/izlīdzinātāja (impulse damper) un tvaika (vapour) atgriezeniskā caurule.
Jautāsiet, kur tad ir atgriezeniskā caurule, jo tāda ir nepieciešama? Ja palūkosieties zem savas mašīnas, šofera pusē pie aizmugurēja riteņa, kur atrodas degvielas filtrs, Jūs redzēsiet 4 caurules:
- gaisa pievads bākai,
- degvielas padeves caurule,
- degvielas atgriezeniskā caurule,
- tvaika atgriezeniskā caurule.
Pēc degvielas filtra ir T veida (T-connector) sadalītājs, kurš sadala degvielas padeves cauruli uz 3 daļām, kur viena ir pienākošā no bākas, otra ir aizejošā caurule uz dzinēju un trešā ir degvielas atgriezeniskā caurule uz bāku.
Impulsa slāpētājs pie dzinēja notur konkrētu spiedienu sistēmā, novadot pie sprauslām ideālo spiedienu, bet T veida sadalītājs nodrošina to, ka no pienākošās degvielas caurules liekā degviela tiek novadīta atpakaļ uz bāku.
Ja ir kādi jautājumi vai esmu ko pārāk maz parādījis, izskaidrojis, rakstiet un centīsimies atbildēt un palīdzēt.