Kā visvienkāršāk pārbaudīt, ka mašīnai ir saplīsis degvielas sūknis vai kaut kas, ar degvielas padevi? Ir vairāki varianti:
- Visvienkāršākais, ja auto ir uzlikta gāze – ja ar gāzi iet, tad jāmeklē problēma degvielas padeves sistēmā;
- Ja gāzes nav, tad jāseko šiem vienkāršajiem soļiem:
- Neiedarbinot mašīnu jāpagriež aizdedze līdz startēšanas pozīcijai un jāklausās vai var dzirdēt sūkni, kurš uzpumpē nepieciešamo spiedienu. Ja auto ir ļoti laba izolācija, tad no salona to nevarēs dzirdēt un nepieciešama otra cilvēka palīdzība. Viens atskrūvē bākas uzpildes vāciņu, tad pagriež atslēgu un klausās vai var dzirdēt sūkni.
- Ja sūknis ir dzirdams, tad nepieciešams pārbaudīt spiedienu sistēmā pie ieplūdes kolektora. Ja spiediens ir zems, tad sūknis nespēj uzturēt spiedienu un ir jānomaina vai arī ir liela degvielas noplūde.
- Ja sūknis nav dzirdams, tad nepieciešams pārbaudīt relejus un drošinātājus. Ja pārbaudot un nomainot relejus un drošinātājus sūknis nav dzirdams, tad problēma var būt vados vai sūknī.
- Tālāk jau seko degvielas sūkņa nomaiņas/remontēšanas process.
- Neiedarbinot mašīnu jāpagriež aizdedze līdz startēšanas pozīcijai un jāklausās vai var dzirdēt sūkni, kurš uzpumpē nepieciešamo spiedienu. Ja auto ir ļoti laba izolācija, tad no salona to nevarēs dzirdēt un nepieciešama otra cilvēka palīdzība. Viens atskrūvē bākas uzpildes vāciņu, tad pagriež atslēgu un klausās vai var dzirdēt sūkni.
Mūsu gadījumā simptomi bija – sūknis strādā, bet sistēmā nav spiediena vai tas ir ļoti mazs ~0,02 Bar, kas iešprices sistēmai ir daudz par maz. Šā vai tā, bet ir jātiek klāt sūknim. Ir divi varianti:
- Ņemt nost bāku, bet, lai to izdarītu ir jānoņem stabilizatora atsaites, jānolaiž tilts lejā un tad tikai varēs noņemt bāku. Kopsummā, ja ietrenējas, visu var izdarīt ~7-10 h laikā.
- Nedaudz izjaukt bagāžnieku un izzāģēt caurumu grīdā tieši virs sūkņa. Pirmajā reizē šis process aizņēma apmēram 6 stundas – izzāģēt, izņemt, ielikt un aiztaisīt ciet. Nākošajā reizē, tās bija 15-20 minūtes un jau varēja darboties ar sūkni.
Loģiski, ka iet garo un lēno procesu nevienam negribējās, jo pieredze jau bija, tāpēc bija nepieciešamība atrast, kā un kur pareizi jāzāģē caurums un te atkal mūžu dzīvo mūžu mācies.
Tiem cilvēkiem, kuriem ir 92-98 gada Firebird vai Camaro, neatkarīgi no motora tilpuma, bākai būtu jābūt no metāla un sūknim pieskrūvējamam ar uzgriežņiem. 97/8 – 2002, bāka ir no plastmasas un sūknis stiprinās klāt ar sprostgredzena tipa riņķiem ar ķepiņām, kā arī izvietojums ir nedaudz vairāk uz bākas aizmuguri, degvielas caurules ir pa diagonāli pāri bākai. Precīzāku atšķirību var redzēt attēlā zemāk.
Pa kreisi ir metāla bāka no 3. paaudzes, pa vidu metāla bāka no 4. paaudzes sākuma, bet pa labi plastmasas bāka no 4. paaudzes beigu gadiem. Jāpiemin, ka 3. un 4. paaudzes Firebird un Camaro metāla bākas izmēri un sūkņu izvietojums ir gandrīz identisks, tomēr bez pārbūves tās apmainīt nevarēs. 4. paaudzes bākai ir nedaudz lielāks izliekums. Zem katras no bākas ir aptuvenie gadi, kuriem būtu jābūt šāda tipa bākām. Protams, ja mašīna kādreiz ir cietusi avārijā vai ir bijusi pārbūve, nav garantijas, ka būs uzlikta oriģinālā bāka, tāpēc būtu nepieciešams pārliecināties ar kontrolgriezumiem/urbumiem pirms zāģēt neskatoties.
Ja bāka ir oriģinālā, tad lūkas varētu izskatīties apmēram šādi:
92-97/8. gadam:
97/8-2002 gadam: