Pirmā Pontiac Firebird paaudze, kura tika ražota no 1967. – 1969. gadam. Tajā laikā populārā Coca-Cola ietekmēja ļoti daudzus cilvēkus, tajā skaitā arī autobūves industriju, kā rezultātā pirmie Firebird modeļi vizuāli nedaudz atgādināja Coca-Cola stikla pudeles formu.
Firebird pēc ražošana sākumā pēc būtības tika dēvēta, kā “mierinājuma” balva GM (General Motors), jo GM baidījās, ka zaudēs sāncensību ar Chevrolet Corvette. Kā rezultātā tika izveidots neoficiāls sauklis:”Ja ne spēj iegādāties Corvette, tad spēsi iegādāties Firebird, bet braukt ar tādu pašu komfortu, tādā pašā ātrumā”. Šāds sauklis tika izveidots, jo Firebird piešķīra nedaudz no ponija (pony-car) tipa automašīnu stila. Ponija automašīnas varētu saukt par muskuļauto replikām jeb kopijām, jo tās atšķiras vizuāli, bet tajā pašā laikā spēj saglabāt dinamiku, jaudu un citus tehniskos parametrus. Ponija tipa mašīnām, tajā skaitā arī Camaro bija F-body iezīme – mazs, pakaļējās piedziņas kupejas tipa sporta auto. Veidojot pirmos modeļus GM izvēlējās spert lielu soli uz priekšu un riskēt, uzlabojot sākotnējo Firebird modeli gan vizuāli, gan tehniski, izdzēšot “pakaļdarinājuma” vārdu no sava auto.
Bāzes modelis bija aprīkots ar OHC Inline-6 vienas kameras karburatoru. Nākošais modelis “Sprints” bija aprīkots ar četru kameru karburatoru, kurš attīstīja 215 hp (160kW). Bet lielākā daļa pircēju izvēlējās vienu no V8 motoriem: 326 CID (5.3 L) ar divkameru karburatoru kas spēja attīstīt 250 hp (186kW), vai “H.O.” (High Output) motoru ar četrkameru karburatoru kas spēja attīstīt 285 hp (213 kW), vai 400 CID (6.6 L) no GTO ar 325 hp (242 kW).
Ejot gadiem uz priekšu tika veiktas daudzas izmaiņas gan motortelpā, gan vizuālajā ziņā.
Papildus informāciju par visām paaudzēm angļu valodā var atrast šeit.
Tabulā zemāk ir norādīti aptuveni skaitļi, kādos daudzumos tika saražoti kādi Pontiac Firebird modeļi. Šie dati ir tikai informatīvam nolūkam un nevar tikt izmantoti derībās vai citāda veida nolūkos. Informācija ir iegūta no dažādiem avotiem, grāmatām un forumiem, kurus arī ir sastādījuši cilvēki, kas ne vienmēr ir cieši saistīti ar tiešajiem ražotājiem.
Pirmā paaudze
| Gads | Bāzes modelis kupeja | Bāzes modelis kabriolets | Trans Am kupeja | Trans Am kabriolets | Kopā |
| 1967 | 67032 | 15528 | N/A | N/A | 82560 |
| 1968 | 90152 | 16960 | N/A | N/A | 107112 |
| 1969 | 75370 | 11649 | 689 | 8 | 87716 |
Neliela tabula ar kuras palīdzību, pēc VIN plāksnītes, var saprast, kāds auto, tad īsti ir nonācis, vai tikai nonāks, tavā īpašumā:
| | 2 2 | 3 3 7 | 7 | N | 1 | 0 0 0 0 1 | | ||
| Apraksts | ||
| 22 – Automašīnu sērija | 22 = Pontiac Firebird | 12 = Chevrolet Camaro |
| 337 – Modeļa numurs | Pontiac: 337 = Kupeja, visi dzinēji 367 = Kabriolets, visi dzinēji |
Chevrolet: 337 = Kupeja, 6 cilindru dzinēji 367 = Kabriolets, 6 cilindru dzinēji 437 = Kupeja, 8 cilindru dzinēji 467 = Kabriolets, 8 cilindru dzinēji |
| 7 – Ražošanas gads | 7 = 1967 8 = 1968 9 = 1969 |
|
| N – Rūpnīca | U = Lordstown N = Norwood L = Van Nuys |
|
| 1 – Gads/Dzinēja tips | Pontiac: 1 = 8 cilindru dzinējs, visi gadi 6 = 6 cilindru dzinējs, visi gadi |
Chevrolet: 1 = 1967, visi dzinēji 3 = 1968, visi dzinēji 5 = 1969, visi dzinēji |
| 00001 – Sērijas numurs (uz konveijera saliktais secīgi augošs) |