1. Firebird paaudze

1st_firebirdPirmā Pontiac Firebird paaudze, kura tika ražota no 1967. – 1969. gadam. Tajā laikā populārā Coca-Cola ietekmēja ļoti daudzus cilvēkus, tajā skaitā arī autobūves industriju, kā rezultātā pirmie Firebird modeļi vizuāli nedaudz atgādināja Coca-Cola stikla pudeles formu.

Firebird pēc ražošana sākumā pēc būtības tika dēvēta, kā “mierinājuma” balva GM (General Motors), jo GM baidījās, ka zaudēs sāncensību ar Chevrolet Corvette. Kā rezultātā tika izveidots neoficiāls sauklis:”Ja ne spēj iegādāties Corvette, tad spēsi iegādāties Firebird, bet braukt ar tādu pašu komfortu, tādā pašā ātrumā”.  Šāds sauklis tika izveidots, jo Firebird piešķīra nedaudz no ponija (pony-car) tipa automašīnu stila. Ponija automašīnas varētu saukt par muskuļauto replikām jeb kopijām, jo tās atšķiras vizuāli, bet tajā pašā laikā spēj saglabāt dinamiku, jaudu un citus tehniskos parametrus. Ponija tipa mašīnām, tajā skaitā arī Camaro bija F-body iezīme – mazs, pakaļējās piedziņas kupejas tipa sporta auto. Veidojot pirmos modeļus GM izvēlējās spert lielu soli uz priekšu un riskēt, uzlabojot sākotnējo Firebird modeli gan vizuāli, gan tehniski, izdzēšot “pakaļdarinājuma” vārdu no sava auto.

Bāzes modelis bija aprīkots ar OHC Inline-6 vienas kameras karburatoru. Nākošais modelis “Sprints” bija aprīkots ar četru kameru karburatoru, kurš attīstīja 215 hp (160kW). Bet lielākā daļa pircēju izvēlējās vienu no V8 motoriem: 326 CID (5.3 L) ar divkameru karburatoru kas spēja attīstīt 250 hp (186kW), vai “H.O.” (High Output) motoru ar četrkameru karburatoru kas spēja attīstīt 285 hp (213 kW), vai 400 CID (6.6 L) no GTO ar 325 hp (242 kW).

Ejot gadiem uz priekšu tika veiktas daudzas izmaiņas gan motortelpā, gan vizuālajā ziņā.

Papildus informāciju par visām paaudzēm angļu valodā var atrast šeit.

Tabulā zemāk ir norādīti aptuveni skaitļi, kādos daudzumos tika saražoti kādi Pontiac Firebird modeļi. Šie dati ir tikai informatīvam nolūkam un nevar tikt izmantoti derībās vai citāda veida nolūkos. Informācija ir iegūta no dažādiem avotiem, grāmatām un forumiem, kurus arī ir sastādījuši cilvēki, kas ne vienmēr ir cieši saistīti ar tiešajiem ražotājiem.

Pirmā paaudze

Gads Bāzes modelis kupeja Bāzes modelis kabriolets Trans Am kupeja Trans Am kabriolets Kopā
1967 67032 15528 N/A N/A 82560
1968 90152 16960 N/A N/A 107112
1969 75370 11649 689 8 87716

Neliela tabula ar kuras palīdzību, pēc VIN plāksnītes, var saprast, kāds auto, tad īsti ir nonācis, vai tikai nonāks, tavā īpašumā:

| 2 2 | 3 3 7 | 7 | N | 1 | 0 0 0 0 1 |
Apraksts
22 – Automašīnu sērija 22 = Pontiac Firebird 12 = Chevrolet Camaro
337 – Modeļa numurs Pontiac:
337 = Kupeja, visi dzinēji
367 = Kabriolets, visi dzinēji
Chevrolet:
337 = Kupeja, 6 cilindru dzinēji
367 = Kabriolets, 6 cilindru dzinēji
437 = Kupeja, 8 cilindru dzinēji
467 = Kabriolets, 8 cilindru dzinēji
7 – Ražošanas gads 7 = 1967
8 = 1968
9 = 1969
N – Rūpnīca U = Lordstown
N = Norwood
L = Van Nuys
1 – Gads/Dzinēja tips Pontiac:
1 = 8 cilindru dzinējs, visi gadi
6 = 6 cilindru dzinējs, visi gadi
Chevrolet:
1 = 1967, visi dzinēji
3 = 1968, visi dzinēji
5 = 1969, visi dzinēji
00001 – Sērijas numurs (uz konveijera saliktais secīgi augošs)
Bookmark the permalink.

Comments are closed.