Grīdas paneļi
Katra detaļa, kura tiks noņemta būs aprūsējusi – kaut vai tikai virskārtas līmenī. Strūklošana ļāva saprast īsto lietu būtību un rūsas daudzumu uz virsbūves. Kad lielās detaļas ir apstrādātas, var ķerties klāt mazākajām. Protams, var strūklot visas detaļas, bet vai tas ir nepieciešams, it īpaši, ja aprūsējusi ir tikai virskārta? Iespējams, bet šajā gadījumā tika lietots rūsas pārveidotājs-grunts POR15.
PIRMS paneļa izgriešanas ir jāizmēra grīdas lielums. Jāizvēlas vairāki punkti, kuri netiks izmainīti un kuru pozīcija nevar mainīties atkarībā no paneļu izgriešanas/ielikšanas, piemēram, skrūvju caurumi pie arkām, paneļa ribas, siksnas vietas u.t.t. Jāizmēra arī sēdekļu stiprinājuma vietas, to pozīcija pret slieksni un attālumu starp skrūvēm. Pēc mērījumiem, jāpārliecinās par to vai ZEM grīdas nav kādi stiprinājumi (priekšējais plaukts, aizmugurējais plaukts, pusrāmja savienotāji u.t.t.), caurules u.c. škēršļi.
Kad ir noņemti sēdekļa, siksnas un pusrāmja stiprinājumi var ieklāt jauno grīdu un atliek tikai ar ziepjakmeni atzīmēt vēlamo augstumu, kur notiks griešana.
Var atzīmēt tieši, bet var gadīties līdzīgi, kā ar spārnu, tāpēc labāk atzīmēt jaunās grīdas izmērus un veco grīdu griezt ārā apmēram 5 cm zemāk nekā atzīmētā līnija ar domu – vienmēr var nogriezt vairāk, bet pielīmēt atpakaļ būs grūtāk. Ja siksnas stiprinājuma vieta nav izpuvusi to var atstāt un apgriezt tai apkārt.
Jaunais panelis vietā
Tika nomērīts attālums no pusrāmja stiprinājuma skrūves, tāpat kā vecajai grīdai un jaunā pielikta tieši tādā pašā attālumā.
Gandrīz visas detaļas, ko iespējams nopirkt veikalos ir 100% oriģināla kopijas. Vienas labākas par citām. Galvenais ir precīzi nomērīt jauno detaļu, zināt cik ļoti tā der un tad pielāgot visu pārējo, ja nepieciešams. Kad grīda ir ielikta un “piešauta” ar pāris metinājuma punktiem, tad var likt sēdekļa stiprinājumus un ribas un veikt tālākos mērījumus un griezumus. Ja viss ieiet savās vietās, tad var ņemt visu atkal ārā un pabeigt grīdas metināšanas darbus. Lai viss labāk turētos kopā, metinājums tika veidots apmēram šādi – ik pa 15 cm tika sametināti ~2,5 cm, tad ar iepriekš minēto caurumgriezi (urbi) tika uztaisīti punktveida metināšanai paredzētie caurumi apmēram 2,5 cm zem šīm metinājuma šuvēm. Tad jauno plāksni šajos caurumos sametināja ar veco grīdu. Pie sliekšņa šis viss tika atkārtots ik pa ~10 cm. Tad, kad augšā viss izdarīts, mašīnu cēla augšā un turpināja no apakšas.
Tālāk var likt iekšā sēdekļa stiprinājumus, navajadzētu baidīties likt lietā āmuru, ja tas nepieciešams, galvenais, lai pusrāmja stiprinājumi beigās ir pareizajās vietās.
Galvenais ir pareizi visu izmērīt un izlīmeņot. No priekšas uz aizmuguri ir neliels slīpums, bet šāda slīpuma nav no viena sāna uz otru un negribētos beigās braukt ar vienu sānu pa asfaltu, bet otru debesīs vai ne?!
Tālāk nāca sēdekļa rāmja atbalsts. Ne visas daļas iegāja iekšā vecajā vietā perfekti – nopērkamās daļas ir tuvas oriģinālajam, bet ne tādas pašas. Lai viss saietu kopā perfekti, nācās ņemt palīgā domkratu un koka gabalu – no apakšas grīda tika spiesta uz augšu līdz viss bija savās vietās un tālāk jau atkal aizgāja metināšanas darbi. Metināšanas padomi (no amatiera).
Gala produkts:
Laiks ķerties pie otras puses:
Tālāk būs jāķerās klāt priekšējo arku apakšējiem stūriem un ugunssienas taisnošanai, jo plāns ir ielikt jaunu A/C sistēmu.
Gribētu ar ko šādu mēģināt bet zinu ka ne man ir tādu iespēju ne esmu tik gudrs.
Vīrs pacenties.
Viņam bija laiks, gribasspēks un ierobežots budžets + visas detaļas ir salīdzinoši viegli pieejamas un lētas..
Pie mums (kā viņi saka – otrpus dīķim), diemžēl ar gribasspēku un laiku vien ir par maz, jo jābūt arī gana normālam budžetam. Tomēr, Hei, tuvojas Jaunais gads, ar jaunām domām un iespējām! 🙂